Wat ons bijzonder maakt

Volgens onze mensen is het prettig werken bij Intergamma. Waar dat in zit? Velen noemen de leuke collega’s, de ontspannen sfeer en het feit dat er ruimte is voor eigen ideeën, inzichten en ondernemerschap. Anderen waarderen vooral dat we ambitieus zijn. En dat we – in ons streven voorop te lopen – lef tonen: we durven te investeren, proberen nieuwe dingen uit en stimuleren eigen initiatief. Daarnaast zijn we de grootste retailer in de top van de doe-het-zelfmarkt en investeren wij volop in duurzame, toekomstbestendige dienstverlening.

Intergamma, GAMMA en Karwei
Intergamma is de organisatie achter de merken GAMMA en Karwei. In Nederland heeft GAMMA 166 bouwmarkten, in België zijn het er 86. Karwei heeft 132 bouwmarkten in Nederland. Ruim 10.000 collega’s werken samen in deze mooiste bouwmarkten van Nederland en België. Op het hoofdkantoor in Leusden werken zo’n 400 collega’s dagelijks samen om ervoor te zorgen dat het onze bouwmarkten en klanten aan niets ontbreekt.

De merken GAMMA en Karwei zijn toonaangevend in de markt. Dat merk je. Je ziet en hoort ons overal. We zijn de grootste retailer in de doe-het-zelfmarkt. Samen hebben GAMMA en Karwei een aanbod van bijna 100.000 producten en diensten én een heleboel zeer betrokken collega’s die onze klanten graag helpen met hun klus- of interieurvragen. Bij GAMMA vinden klanten alle producten die zij nodig hebben om een klus te klaren. Of het nou gaat om een kleine klus als het vervangen van een lamp of een grote klus, zoals het bouwen van een zolderkamer. Karwei zet zichzelf net even anders in de markt met de slogan “Maak het mooier” en legt daarmee de focus op interieur, design en decoratie.

Onze uitdagingen, missie en visie 
In de toekomst wil Intergamma hét favoriete adres zijn en blijven in de huis- en tuinmarkt. Onze missie is het helpen van klanten met échte oplossingen om van hun huis een echt thuis te maken. Dit doen we met passie voor de klant, echt samen, de wil om te winnen en veel energie en plezier.  

Onze grootste uitdaging is onderscheidend blijven in een markt waarin het koopgedrag van klanten voortdurend verandert. Onze klanten oriënteren zich tegenwoordig vooral online op een klus en gaan daarna naar de bouwmarkt voor gericht advies. Dat heeft uiteraard impact op de inrichting van onze verkoopkanalen, maar ook op onze bouwmarktcollega’s die steeds meer adviserend gaan verkopen. Zij ontwikkelen zich meer en meer als specialist.   

Samen aan de tafels
Om ons productportfolio onderscheidend, vernieuwend en optimaal beschikbaar te houden, werken we nauw met elkaar samen in interdisciplinaire teams. We noemen dit tafels. Bijvoorbeeld de tafel ‘Verf en Beits’ en de tafel ‘Gereedschap’. Elke tafel heeft zijn eigen specialisme en team van professionals die allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben.

Onze medewerkers
Bij Intergamma draait alles om de klant, die ons in de bouwmarkt of online bezoekt. Daarvoor werk je nauw samen met je directe collega’s op het hoofdkantoor, maar zeker ook met collega’s in de bouwmarkten. De klant helpen met oplossingen, daar ligt de kern van ons bedrijf. 

We zijn ook volop bezig met persoonlijke leiderschapsprogramma’s. Voor iedere collega die zich graag verder wil ontwikkelen. Die zich wil verbeteren en daar zelf de leiding over wil nemen. Onze kernwaarden zijn niet voor niets trots, plezier, autonomie en Echt Samen verbeteren. Alles is daarop gericht. En dat doen we bij voorkeur zo duurzaam mogelijk.  

Duurzame oplossingen
Duurzaamheid vinden wij een belangrijk thema. Daar maken wij bewuste keuzes in. Bijvoorbeeld waar onze producten vandaan komen, zoals ons hout, maar ook onze verpakkingsmaterialen en de wijze van vervoer. Dat geldt ook voor ons aanbod in verduurzamingsproducten voor huis en tuin én het plaatsen van laadpalen bij de bouwmarkten. Wij werken nauw samen met andere bedrijven zoals DHL, Shell om onze CO2-footprint te verduurzamen. Ook zijn er tal van initiatieven zoals de samenwerking met de Stichting Repair Café International waarbij Karwei producten een tweede leven geeft door ze te repareren. Ons beleid is erop gericht om mensen aan te trekken die dit ook belangrijk vinden en deze duurzame blik met ons delen.