De afdeling Category management bepaalt wat we inkopen en hoe we dit aanbieden in de bouwmarkten en de webshops. Hier worden ook de prijzen en promoties bepaald en wordt beslist over wisselingen in het assortiment. Elke category manager is verantwoordelijk voor een of meerdere assortimentsgroepen. Een essentiƫle afdeling in de totale keten want hier wordt ons assortiment bepaald. Op basis van analytics, marktwerking en onze strategie worden hier belangrijke keuzes gemaakt over ons assortiment. Zo kan het zijn dat we nu al bezig zijn met de assortimentkeuzes van volgend jaar.
En daar ligt dan ook de grootste uitdaging, want waar kies je voor? Wat zijn je overtuigers, wat zijn je analytics, wat doet de concurrent, wat zijn de analytics van de klantbehoeften? Alsof je in een glazen bol kijkt. Maar gelukkig zit er veel kennis in de organisatie en werken de teams samen aan de zogenaamde tafels waar veel disciplines samen komen.
Wil jij bij deze trending club behoren? Zorg jij dat GAMMA en Karwei de nieuwste, duurzame en kwalitatief goede producten blijven aanbieden? Kom dan vooral bij ons solliciteren.